Przyczyny otyłości a za duże BMI

Przyczyny otyłości

Otyłość jest skomplikowaną chorobą przewlekłą, która może powstać z wielu różnych powodów. Sprawdź jakie są jej przyczyny! To poważna choroba, która z sama siebie nie ustępuje i może nieść wiele złych konsekwencji dla zdrowia, więc warto mieć jej świadomość i wprowadzić odpowiednie leczenie. Pierwszym krokiem motywującym do odchudzania może być określenie wskaźnika BMI.

Przyczyn otyłości jest bardzo wiele

Przyczyny otyłości mogą być różne. Niektóre z nich często współwystępują – nieprawidłowe odżywianie, mała aktywność fizyczna, zaburzenia psychoemocjonalne i stosowanie niektórych leków (najczęściej są to kortykosteroidy). Ponadto, niektóre osoby są w większym stopniu narażone na otyłość ze względu na czynniki genetyczne i biologiczne.

Otyłość – przyczyny mogą powodować problemy zdrowotne

Otyłość nie jest jedynie problemem estetycznych, ale bardzo poważnym problemem zdrowotnych. Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę, że otyłość jest istotnym czynnikiem ryzyka wielu groźnych chorób – nadciśnienie, miażdżyca, cukrzyca 3 stopnia, niektóre choroby nowotworowe. Zbyt duża ilość zbędnych kilogramów może też prowadzić do niedoboru składników mineralnych i ogólnego osłabienia organizmu, trudności z oddychaniem, bezsenności, otłuszczenia narządów wewnętrznych, zwyrodnienia stawów itd. U osób z nadwagą czy otyłością najczęściej występuje wysoki poziom złego cholesterolu, co grozi miażdżycą naczyń krwionośnych, chorobą niedokrwienną serca, zawałem serca i udarem mózgu. Ponadto, badania wskazują na to, że nadwaga może obniżać płodność.

Otyłość – skutki związane ze zdrowiem psychicznym

Otyłość wpływa też źle na zdrowie psychiczne – począwszy od złego samopoczucia, braku samoakceptacji i ogólnie zadowolenia z życia, po problemy emocjonalne utrudniające funkcjonowanie w społeczeństwie, aż po depresję, ale też inne zaburzenia odżywiania (nierzadko otyłość przechodzi w bulimię, a dalej nawet w anoreksję). Tak ogromne zagrożenie negatywnymi skutkami otyłości powinny zmobilizować do walki z nią. Warto też wiedzieć kiedy mamy do czynienia z nadwagą, a kiedy już z otyłością.

Wskaźnik masy ciała – BMI

BMI (z angielskiego Body Mass Index) to wskaźnik masy ciała, który pozwala określić niedowagę, normalną wagę, nadwagę i otyłość. Wskaźnikiem BMI najczęściej posługują się lekarze, dietetycy i trenerzy. Światowa Organizacja Zdrowia często stosuje ten wskaźnik do obliczania procentu populacji cierpiącej na nadwagę lub otyłość. Każda osoba może też samodzielnie sprawdzić wskaźnik BMI. Współczynnik BMI jest w szczególności przydatny do oceny zagrożenia chorobami związanymi z nadwagą i otyłością. Im wyższa wartość BMI, tym wyższe ryzyko wystąpienia tych chorób. Uzyskanie wartości odbiegającej od normy jest cenną wskazówką, aby zadbać o zmniejszenie swojej wagi, a tym samym uniknąć groźnych chorób. W tym celu należy oczywiście wprowadzić zmiany w sposobie odżywiania i trybie życia.

Aby wspomóc efekty zdrowiej diety i aktywności fizycznej można sięgnąć po bezpieczne produkty wspomagające odchudzanie, takie jak np. Reducer Thermo Extreme. Jest to preparat o innowacyjnej formule, przeznaczony jest do stosowania u osób dotkniętych otyłością, który można przyjmować równoczesnego z lekami przepisanymi przez lekarza prowadzącego terapię.

11 Odpowiedzi do Przyczyny otyłości a za duże BMI

  1. Marysia napisał(a):

    Jakie powinnam mieć BMI przy wzroście 167cm?

    • Adam napisał(a):

      Powinnaś mieścić się w zakresie zdrowego BMI, czyli 19-25 co odpowiada jakiemuś zakresowi wagi pomiędzy 51.6 – 69.4 kilogramów. Optymalnie pewnie gdzieś najlepiej BMI równe 22, czyli jakoś 60-61kg.

    • Krystian PL napisał(a):

      Polecam kalkulatory BMI, które znajdziesz w internecie. Wystarczy wygooglować. Może też tam wpisać swój wiek. Są też takie, które np. mogą policzyć Twoje zapotrzebowanie kaloryczne i to, ile powinnaś jeść. Super sprawa, nie trzeba się męczyć.

  2. Ewa napisał(a):

    Słyszałam, że ten reducer jest bardzo dobry, gdzie można go kupić?

  3. Madzia napisał(a):

    co najlepiej trenować, żeby schudnąć?

    • Marcin napisał(a):

      W zasadzie to nie ważne co, byleby robić coś wysiłkowego przez 1-2 godziny dziennie i już. Polecam rower, biegane, pływanie, kajaki.

      • gutek34 napisał(a):

        Najważniejsza przy chudnięcia jest imo dieta. Przecież to deficyt kaloryczny jest przyczyną chudnięcia. 🙂 Fajnie, że są też preparaty, które zwiększają tempo spalania kalorii, wtedy można kompleksowo wziąć się za gubienie kilogramów ^^

  4. jessi napisał(a):

    Cześć!
    A ja się zastanawiam, czy pójście do dietetyka jest koniecznością, jeśli chciałabym schudnąć. Boję się, ze zapłacę mu dużo, a efektów nie będzie.
    Co myślicie? Czy mogę sobie sama ułożyć dietę?

    • bIc napisał(a):

      To zależy czy Twoja nadwaga jest np. spowodowana jakimiś problemami z tarczycą bądź innymi. Wtedy myślę, że najlepiej być pod okiem lekarza. W innym wypadku możesz spróbować sama. Usiądź i spisz co jesz codziennie, przeanalizuj co mogłabyś zmienić itd. Teraz w internecie jest bardzo dużo fajnych porad. Tu chociażby też. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *